A világ eddigi legnagyobb, tudományosan is támogatott aromaterápiás vizsgálatában a „Jó tanulást” projektben közel 1000 diákon tesztelték 2005 és 2010 között a több éves kutatómunkával kialakított „Jó tanulást Masterscent” illatkompozíciót. A gyengéden megelevenítő hatású, 100 %-ig természetes illóolajok keverékéből álló illatkompozíció növeli a koncentrálóképességet és a motivációt a tanulás során.

Jó tanulást! (Dufte Schule) PROJEKT leírása

A PISA-felmérések eredményei és az iskolai erőszak visszatérő újság szalagcímek. A digitális kultúra, a mozgáshiány, az agyat érő fény és zajszennyezés, egyszóval a túl sok inger megváltoztatta a gyerekek idegrendszeri fejlődését! A tanulási figyelem, a hiperaktivitás és a sajátos nevelési igényű diagnózisok megszaporodása mind ezt jelzik. Egyre több gyereknek okoz nehézséget a koncentrálás, nyugtalanok és feszültek. A szülők és a pedagógusok számára pedig ez egyre nagyobb, olykor megoldhatatlan kihívást jelent.

Projektünk kiinduló pontja az volt, hogy ezekre a problémákra természetes megoldást találjunk.

Azok a diákok, akik örömmel és motiváltan tanulnak, sokkal hatékonyabbak és eredményesebbek. Már évtizedek óta vannak tanulmányok az illóolajok koncentrációs képességre gyakorolt hatásáról. Így például amerikai és japán egylégterű irodákban végzett felmérések keretében, megállapították, hogy a citrusillatok csökkentették a gépírónők elütéseinek számát. A levendula illóolajának nyugtató, kiegyensúlyozó hatása is már régóta ismert.

Így született meg Axel Meyer – aromaszakértő, író és a „Jó tanulást!” illatkompozíció kifejlesztője – fejében az iskolai projekt gondolata. Azt akarta megvizsgálni, hogy az illóolajok tudnak-e javítani az osztályterem hangulatán és fokozni a diákok koncentrációs képességét.

[dp_product id=348 type=a domain=0 button=”Vásárlás” currency=Ft ]

A projekt célját az alábbi pontokban határozta meg:

  • a motiváció és a figyelem javítása
  • az osztályklíma és a koncentráció javítása
  • hosszútávon: az iskolai teljesítmények javítása
  • A projekt célja, tehát, tudományosan megvizsgálni, hogy az illóolajok meg tudják-e változtatni az osztályterem hangulatát és ezáltal javítani a diákok motivációját.

Ebből a gondolatból született meg az Illatok Akadémiája (AKADEMIE DER DÜFTE – Alkalmazott Aromaterápiás Intézet) segítségével a „Dufte Schule” (Jó tanulást!) projekt, amelynek eredményei 5 év futamidő után 2010-ben a „The International Journal of Clinical Aromatherapy” című szakfolyóiratban „Aromatherapy in the classroom: A large scale pilot project” címmel jelentek meg.

A projekt 2005. novemberében vette kezdetét. Az első lépés a megfelelő illatkompozíció összeállítása 100 % tisztaságú természetes illóolajokból és az alkalmas illatosító eszköz kiválasztása volt. Illatosító eszközként egy programozható készüléket választottak, melynél az illatosítás időtartama és intenzitása is szabályozható volt.

A projekt megkezdése előtt minden iskolában tájékoztatást kaptak a tanárok és a szülők a projekt céljairól, valamint a szülők és a tanárok írásos beleegyezése is előfeltétele volt a projekt megkezdésének.

Összesen 30 iskolai osztály vett részt a felmérésben 8 különböző iskolatípusból Németországban, Ausztriában és Svájcban. 2010-ig több, mint 1000 diák került bele a projektbe (ebből 799 kérdőívet értékeltek ki), így a „Jó tanulást!” a világ legnagyobb ellenőrzött projektje iskolai légtérillatosítás természetes illatokkal témában. A diákok jól fogadták az illatokat és semmiféle allergiás reakciók nem léptek fel.

A projekt eredményei megerősítették az illóolajkeverék jótékony hatását, a megkérdezett diákok majdnem fele az osztályklíma pozitív változásáról és a saját koncentrációs képesség javulásáról számolt be. Ezenkívül jó eredmények mutatkoztak az agresszivitás csökkenése és a tanulmányi eredmények javulása területén.

Az eredmények számokban
46% érezte a motiváció javulását*
41% tapasztalta a koncentráció javulását *
35%-nak javult a teljesítménye* és 38% esetében csökkent az agresszivitás*
*az adatok a tanulmányban részt vett diákok százalékos arányát mutatják, a projekt alatt és végén kitöltött kérdőívek alapján.

Az projektben alkalmazott eredeti illatkeverék
A Jó tanulást!/Masterscent illóolaj keveréket kifejezetten erre a projektre fejlesztette ki a Taoasis illatmanufaktúra alapító tulajdonosa Axel Meyer. A keveréknek különböző követelményeknek kellett megfelelnie, egyrészt az illatnak tetszenie kellett a diákoknak és a tanároknak, hiszen, ha nem kedvelik, akkor nem fogadják el, nem szívesen használják vagy nem is használják. Másrészt nem okozhatott nem kívánt mellékhatásokat. Kizárólag 100 % tisztaságú és 100 %-ban természetes összetevőket tartalmazhatott, melyek hatékonysága tudományosan bizonyított (citrom = koncentrációfokozó, levendula = kiegyensúlyozó, nyugtató)

A bejegyzett illóolaj keverék kontrollált használata az osztálytermekben szignifikáns változásokat hozott a diákok magatartásában.

Az eredeti illatkompozíciót és a belőle készült különböző termékeket most megújult külsővel, de a bevált összetétellel találhatjátok meg: „Jó tanulást!/Masterscent” név alatt.

Koncentrációra és motivációra és ehhez kellő higgadtságra, nyugalomra természetesen nemcsak az iskolában van szükség és nemcsak a gyerekeknek. A Jó tanulást!/Masterscent készítmények ugyanolyan hatékonysággal alkalmazhatók munkahelyen vagy bármilyen odafigyelést igénylő tevékenység közben, mint tanulásnál.

Forrás: https://auranatura.hu/

[dp_product id=400 type=a domain=0 button=”Vásárlás” currency=Ft ]